Intercom

Makkelijk bereikbaar

Welk type toegangscontrole u ook kiest: uw gasten hebben wel eens hulp nodig. Spraakverbindingen maken de toegang tot uw terrein meer persoonlijk. Zo blijft u in geval van vragen altijd bereikbaar voor uw gasten.

Intercomsysteem voor gasten

Onze intercomsystemen worden ingebouwd in de toegangszuil, waardoor alleen de RVS frontplaat zichtbaar is. Door een simpele druk op de knop wordt een spreek-luisterverbinding tot stand gebracht. Hiermee biedt u een stukje dienstbaarheid voor uw gasten, wanneer zij daar om vragen.

Eenvoudige spraakverbinding

Wilt u een eenvoudige spraakverbinding tussen bijvoorbeeld een inrijzuil en de receptie? Dan heeft u voldoende aan een intercomsysteem. Wilt u echter altijd en waar vandaan dan ook uw gasten klantvriendelijk te woord kunnen staan, dan is een bereikbaarheidssysteem de juiste oplossing. U kunt hierbij op uw mobiele nummer of via een telefooncentrale worden benaderd.

Goed bereikbaar ​

Het is mogelijk om via uw telefooncentrale en dus ook via uw mobiele telefoon de toegang te beheren. Met een druk op de knop “belt” uw gast, waardoor communicatie op afstand mogelijk wordt.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt een intercom binnen het CAT Access toegangscontrolesysteem?

Een intercom is binnen CAT Access een extra toegangsoptie naast bijvoorbeeld een kaartlezer of kentekenherkenning. Wanneer een gast aanbelt via de intercom, kan de toegang handmatig worden verleend door een medewerker via het intercomsysteem. Dit wordt beschouwd als toegang “buiten het toegangscontrolesysteem”, waardoor deze actie niet wordt meegeteld in de rapportage van automatische toegangen.

Deze vorm van toegang is vooral handig voor uitzonderlijke situaties of bezoekers zonder pas of reservering. Let wel: transacties via de intercom verschijnen niet in het overzicht van het aantal uitgevoerde toegangen, omdat er geen kaart, kenteken of pincode wordt gescand.

Nee, intercomopeningen worden niet geregistreerd als ‘controle’ vanuit het CAT Access toegangscontrolesysteem. Hierdoor worden ze niet meegenomen in de rapportage onder “Aantal Toegangen”. Hetzelfde geldt voor handmatige openingen met een drukknop of muntautomaat

Als je toch inzicht wilt in intercomgebruik, dan kun je overwegen om het intercomsysteem zelf uit te breiden met logging of opnames, los van CAT Access.

Ja, in elke toegangszuil van het CAT Access systeem kan een intercom worden ingebouwd. Als een gast geen toegangspas, kenteken of pincode heeft, kan hij via de intercom contact opnemen met de receptie. De receptionist kan vervolgens met één druk op de knop de slagboom op afstand openen. Dit is vooral handig bij vergeten passen, niet-geregistreerde voertuigen of incidentele bezoekers.