Intercom
Makkelijk bereikbaar

Intercomsysteem voor gasten
Eenvoudige spraakverbinding

Goed bereikbaar

Veelgestelde vragen
Hoe werkt een intercom binnen het CAT Access toegangscontrolesysteem?
Een intercom is binnen CAT Access een extra toegangsoptie naast bijvoorbeeld een kaartlezer of kentekenherkenning. Wanneer een gast aanbelt via de intercom, kan de toegang handmatig worden verleend door een medewerker via het intercomsysteem. Dit wordt beschouwd als toegang “buiten het toegangscontrolesysteem”, waardoor deze actie niet wordt meegeteld in de rapportage van automatische toegangen.
Deze vorm van toegang is vooral handig voor uitzonderlijke situaties of bezoekers zonder pas of reservering. Let wel: transacties via de intercom verschijnen niet in het overzicht van het aantal uitgevoerde toegangen, omdat er geen kaart, kenteken of pincode wordt gescand.
Kan ik zien hoe vaak de intercom is gebruikt voor toegang?
Nee, intercomopeningen worden niet geregistreerd als ‘controle’ vanuit het CAT Access toegangscontrolesysteem. Hierdoor worden ze niet meegenomen in de rapportage onder “Aantal Toegangen”. Hetzelfde geldt voor handmatige openingen met een drukknop of muntautomaat
Als je toch inzicht wilt in intercomgebruik, dan kun je overwegen om het intercomsysteem zelf uit te breiden met logging of opnames, los van CAT Access.
Kan een gast via de intercom toegang krijgen tot het terrein als de slagboom door bijvoorbeeld een storing niet opengaat?
Ja, in elke toegangszuil van het CAT Access systeem kan een intercom worden ingebouwd. Als een gast geen toegangspas, kenteken of pincode heeft, kan hij via de intercom contact opnemen met de receptie. De receptionist kan vervolgens met één druk op de knop de slagboom op afstand openen. Dit is vooral handig bij vergeten passen, niet-geregistreerde voertuigen of incidentele bezoekers.